Iohexolbelastning

Blev en tidig morgon idag, hade tid på sjukhuset 7.30
för att göra min iohexolbelastning. Vilket betyder att
dom sprutar in ett kontrastmedel i blodet & efter 4 timmar
tar ett blodprov för att se hur mycket min njure har filtrerat.
På så sätt så ser dom hur min njure fungerar & vilken
kapasitet den har.
Gör den undersökningen en gång per år.
Tog även en massa andra prover, närmare ca 15rör.
Skönt att man blir kollad ordentligt så man vet hur de ligger till.
Har ju haft de såhär i 14år så jag är ganska van.

Nelli ligger här under min stol & tittar på en frolic....."ska ja äta upp den eller inte"
Hon blir ju som lite bortskämd när hon är hos Göra & Annika
haha....igår fick hon älgskav! Hon har de bra hon =)


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Måste du vänta länge på svarena ??

2008-10-21 @ 12:55:26
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Tina

Men 15 RÖR vännen...herregud va mycket...så nu går du omkring och är lite svimfärdig och yr i bollen då?? ;0)

2008-10-21 @ 19:27:21
URL: http://frufrost.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hej !!

Nu har jag ett önske mål igen på blomtipset...



MURGRÖNA

Nu är det KRIS dom håller på att dö än en gång !!

Hur f*n sköter man dess blommor tycer dom e såååå fina skulle vilja ha många men nu har jag två små som håller på att dö!

Å jag har ju dödat MÅNGA murgrönor tidigare!

SÅ mitt önske mål e murgrönans skötsel i minsta detalj!!!!!!!!!!!!!!



Kram kram

2008-10-22 @ 10:58:54
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/
Postat av: Cissi

du... alltså, skicka det här svaret via mejl helst... Men jag är jätteorolig för att JAG ska göra en sån där iohexolbelastning, samtidigt som jag fått kallelse till en njurundersökning som är snarlik denna? Vill ha stöd från någon :(

2009-02-15 @ 20:56:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0