Veckans Blomma

Förlåt! Har ju glömt bort de där me blomtipsen & veckans blomma.
Tack Lovisa för att du påminde mig.
Så här är den, Veckans Blomma


(bild tagen från Lovisa)

Guzmania är ett stort släkte med epifytiska regnskogsväxter. Har ofta mycket
färgglada spiror från gröna, glänsande bladrosetter. Det finns massor med namnsorter med lite
olika utseende.

Familj: Bromeliaceae

Vetenskapligt namn: Guzmania hybrid

Populärnamn: Guzmania

Vattning: Bör vattnas med ljummet (20° C) och kalkfritt vatten i bladrosetten där det alltid bör stå lite vatten.

Gödning: Ingen gödning.

Placering: Ljus plats, men inte i direkt sol. Temperaturen bör vara 18-23° C.

Blomman kan hålla i 2-3 månader.

Ursprung: Sydamerikas regnskogar.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Tack för tipset!!!



Jaha ja jag har då aldrig vattnat i blomman jag ahr var avatnat i krukan kanske därför den där uppifrån!



Men vad e det där oxå en skit blomma som dör efter ett tag jag vill ju ha blommor som lever i evighet å inte bara garderobs blommor!



Å så håller mina murgrönor på att dö oxå........

Dom dör ALLTID så nu önskar jag info om dom hi hi



KRAM

2008-10-12 @ 13:31:27
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0