Glasögonorm

Var & kollade synen för någon vecka sedan.
Hade rätt ok syn ändå men ser lite sämre på långt håll.
Ögat får arbeta så mycket & blir ansträngt
de gör att synen kan försämras senare.

När optikern satte dit en lins framför ögonen
så kände jag verkligen skillnaden, så skönt!
Är nog där svaret på huvudvärken ligger.

Så nu kollar & provar jag glasögon för fullt.
Har velat ha en längre tid & Nu "får" jag tillslut.

Har nu beställt hem lite provbågar som jag ska testa.







Jag som aldrig haft glasögon, vad passar jag i?
De är ju jättesvårt. Men har fått för mig att när man
som jag har ett runt ansikte, ska man ha rätt markanta
bågar med hårda former. Är de så?

Ska iallafall bli spännande att få hem bågarna
& börja testa. Får väl ta & fota mig i alla så kanske
jag kan få lite smakråd? Vore jättesnällt =)

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag hoppas att det blir lättare för dig att hitta glasögon som passar.Tror att jag provade bågar ett halv år innan jag hittade några som jag gillade

2009-11-06 @ 11:09:08
Postat av: Lovisa

Åå fan så jobbigt jag letade oxå som en galning men e inte nöjd ändå nu känner jag å resulterar ju i att man inte använder dom så mycket tyvärr

2009-11-09 @ 23:46:37
URL: http://mellanhimmelohelvete.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0